Dag 21 - en annan tidpunkt

Förstod först inte riktigt vad jag skulle skriva om.
Men jag har försökt att förstå, och har kommit fram till att jag ska berätta om något som hänt, förut. En annan tidpunkt, liksom inte idag ... typ.
_____________________________________________________________________________________________

Det var den 15 februari 2010, Iris fyllde 1 år.
Jag skulle få träffa Iris för andra gången. jag skulle få ha henne för mig själv i 4 veckor.

Det började bra, hon var förståss väldigt mager och trött, och .. nästan lite sårad på nå vis.. men hon hade någonting i blicken, något som jag inte kan sätta ord på.
Jag kände på mig att det fanns hopp för min lilla sötnos, att hon skulle bli stark och få livsglädje igen.

Och va hände?

Efter nästan 4 veckor, var iris som en annan hund.
Hon vägde nästan 2 kg, och innan hon kom till oss vägden hon 1,2 kg.

Hon gjorde både mig och min familj lycklig.
Hon var också lycklig, hon var min. Jag var hennes.

Efter nästan ett halv år, så hade vi fortfarande iris.
Hennes ägare hade inte sökt upp oss, så vi tog hand om iris i mer än ett halv år.

Men som sagt, iris ägare kunde inte ta hand om henne längre, och inte vi heller eftersom mamma och min lillebror egentligen är allergiska...
det gör ont i mitt hjärta när jag säger det här men..
iris skulle säljas !

Hon skulle säljas, jag skulle aldrig mer få träffa henne.. inte gosa med henne under täcket, inte busa med henne.. osvv.... jag skulle inte få göra någonting med henne längre, som jag gjorde förut.
Jag var besviken, ledsen, sårad ... arg... förvånad.. olycklig.

Men till slut, jag fick svar på min fråga.
Vart skulle iris komma?
Till pamela, min kusins moster.

Jag kan fortfarande inte sätta ord på mina känslor, jag minns att då jag fick beskedet om att pamela köpt iris..
blev jag den människa igen som jag var innan jag fick veta att iris skulle säljas.! Jag blev Josefine edlund.. tonåring.

Iris bor nu hos pamela, och jag får träffa henne precis när jag vill.
Precis exakt när jag vill.

Men jag har inte träffat henne på jätte länge nu, kanske 3 veckor sedan? :(
men till jul, då ska vi ses igen, josefine & iris.
Återförenade... FÖR ALLTID !

Iris garbo & josefine edlund
systrar för evigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0