Sevärdheter !

I London finner man flera av världens mest kända sevärdheter, både historiska byggnader som The Tower of London och St Paul's Cathedral till de allra modernaste attraktioner som t ex the London Eye. Varken turister eller invånare hinner med att se allt som London har att erbjuda men eftersom utbudet är så enormt är det lätt för alla att hitta sina egna smultronställen. Bland mina urval av de största attraktionerna hoppas jag att ni finner just era favoriter.

Mitt favorit ställe är St Paul´s Cathedral . Riktigt pampig är Englands största katedral !
 St Paul's byggdes på 1600-talet av Christopher Wren och är en av de få stora byggnader som står kvar i London efter andra världskriget. Det tycker jag är väldigt coolt !
 Besökare med god kondition kan klättra uppför alla de 530 trappstegen till toppen och njuta av den oförglömliga utsikten över London, medan andra kan utforska källaren och minnesmärkena över sådana storheter som Admiral Nelson och The Duke of Wellington. I denna katedral finns med sina 16 ton, Storbritanniens tyngsta
 kyrkklocka.

Jag har dock aldrig varit och kollat på katedralen men jag har sett gudomligt fina bilder , här får ni lite bilder !









Ja , jag tycker att det är så fantastiskt fint och gudomligt ,

Ni får gärna tycka till vad ni tycker !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0