Golf ♥

Golf är en mycket rolig sport tycker jag , jag går själv i golf och tycker det är otroligt roligt !
Jag går i en golfgrupp för tjejer i ålder 10-15 år , och håller på , på måndagar 17:30-19:00.♥

Jag tänkte att ni skulle får lära er lite om golf , ni kan säkert jätte mycket ! Men vissa kanske inte riktigt förstår ALLT. Och det gör nog ingen.

Det här är greenlagare. Ett gaffelliknande redskap som man använder när man ska laga ett nedslagsmärke.



Det här är en markeringsknapp, Den använder man när man ska markera bollen på green.



En pegg ser ut såhär , och det är en träpinne som man lägger upp bollen på vid ett utslag.


Järnklubbor , har olika nummer och vinkel för olika längder och slag.


Alla vet säkert vad en bag är , men jag tänkte visa en bild på en bag som jag vill ha.


Nu har ni fått veta lite om olika redskap man använder när man spelar golf. ♥

Såhär kan en Sandwedge se ut .



Jag Tycker att golfvett är ett konstigt ord, vad betyder det egentligen?
Jo det ska jag tala om för er.

På en golfbana finns det många människor samtidigt och det kan lätt hända olyckor tillexempel. med flygande bollar om man inte är försiktig. Dessutom vill man ju att golf ska vara kul , därför är det också viktigt att visa hänsyn till varandra på olika sätt . Golfvett innebär helt enkelt att golfspelarna vet hur de ska "uppträda" på en golfbana.

Viktigt att tänka på när man spelar golf.
Man måste vara redo när det är din tur att slå ,
Man måste parkera bagen rätt när man ska putta,
Släpp förbi de som spelar bakom dig om de är snabbare , eller om du behöver leta efter en boll.

Golfvett på green.

1. Parkera bagen utanför green på väg mot nästa tee.
2. Passa flaggan med rak arm.
3.Stå på skuggsidan av hålet.
4.Markera och ta upp bollar i puttlinjen.
5.Var redo när det är din tur att putta.
6.Gå försiktigt på green , spring inte.
7.Gå inte i någon annans puttlinje.

Något mer ni vill veta?
Berätta det så ska jag förklara!

Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0