Dagens Nyttighetstips - Pistagenötter

Jag tänkte ge er ett litet tips på nyttigt godis.

Pistagenötter är väldigt hälsosamma men framför allt goda! Jag har aldrig vågat mig på att smaka pistagenötter. Det var bara några veckor sedan som jag åt min första pistagenöt då jag är jordnötsallergiker och inte trodde att jag skulle tåla pistagenötter. Men det gjorde jag ! Sedan dess har jag varit helt besatt av dessa nötter. Har man börjat kan man nästan inte sluta.. Men ändå inte behöva oroa sig för att äta för mycket. 

Jag tycker i alla fall att pistagenötter är perfekt godis om du är sötsugen men vill hålla dig på den lite nyttigare sidan. Pistagenötter innehåller ganska mycket fett, men det är rätt fett. Pistagenötter motverkar även farligt kolesterol och därför minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar. De är också riktigt rika på antioxidanter. De innehåller massor av nyttiga näringsämnen som till exempel E-vitamin. 

 

Våga pröva, du kommer inte ångra dig !


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0