Träning

Godkväll!
Blev nyss klar med min dagliga mage-rumpa-ben-rygg-arm träning. Tänkte dela med mig lite av den. Dock inte alla övningar.
Jag börjar alltid med vanligt situps. kanske 20-25 stycken.
Efter de 20 situpsen brukar jag köra andra slags "situpser" . Det spelar ingen roll, men sammanlagt brukar jag göra 100 stycken.
När det är gjort går jag över till en övning som jag själv gillar väldigt mycket, då den tränar både rumpa, lår och mage och är en form av rumplyft. Du ligger på rygg på golvet med fötterna i golvet. Händerna vilar längst din kropp  Nu lyfter du rumpan mot taket, spänner rumpan och låren så mycket du kan, och håller kvar några sekunder. Sedan sänker du långsamt ner rumpan mot golvet igen. Växla med att lyfta och sänka väldigt långsamt och göra det väldigt snabbt. Variera mellan ungefär tre olika hastigheter och spänn hela tiden rumpan och låren.
Jag brukar göra 20 sådana rumplyft. Skitjobbigt..
går sedan över till den "kissande hunden". Den övningen är jättebra för låren. Du står på alla fyra, precis som en hund, och gör precis som hunden gör när den kissar. Du lyfter ena benet, böjt ben, upp mot taket så högt du kan. Sänk ner benet utan att placera det i golvet igen och gör det ca 20 gånger innan du byter ben och gör lika många gånger på det.


Den sista övningen som jag kommer visa är sidolyft.


Så brukar jag orka ligga i ungefär en minut. Sedan byter man sida.
Det var det ! :)
Tränar såhär, så ofta jag kan och orkar. Tränade magen mer förut. Liksom jämför med min mage från i somras och nu...
precis efter att jag tagit hål i naveln.
Nu ska jag fortsätta med lite andra övningar.
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur länge måste man vänta efter man har piercat naveln med träning`???

2012-03-02 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0