Dag 09 - Min tro

Hejsan, är hos farmor nu !
Har nyss varit på julgröt med mamma, storebror, lillebror och min storebrors kompisar, det severades julgröt till alla som bodde på odenskogsvägen, och det gör ju vi ^^
mysigt!

________________________________________________________________________________________________

Tänkte berätta lite om min tro, jag tror på gud. Jag vet att det finns en gud, men kanske inte en skäggig gubbe ovanpå ett moln men någon slags gud vet jag att det finns.
Gud kan lika gärna vara en tjej eller något annat. Men jag vet att det finns någon högre "makt" än vi människor. Jag tycker inte att det är konstigt att tro på Gud, det finns ju människor som tror på andra saker som inte går att förklara, så varför skulle det vara konstigt att tro på gud ?

Många undrar hur Gud kan låta det vara krig och sånt på jorden nu när Gud är så god. Jag har ett svar på det, men jag tänker inte gå in på det eftersom många inte skulle förstå.  Jag accepterar olikheter och jag accepterar att folk inte tror som jag. Jag skulle ALDRIG kunna tvinga någon att tro på något. Det skulle jag heller inte kunna. Ingen kan tvinga oss att tro, vår tro bestämmer vi över helt själva. Jag vill att alla ska fortsätta vara den dem är och vill vara. Låt ingen tala om för er vad ni ska tro på!

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0