KM i Österåsen ! ♥

Tack alla för en underbar dag <3
Började dagen med att packa och sedan åka och hämta Amanda .
Lät henne äta klart frukosten och började sedan att borsta av henne. Packade in sadel och träns, mat osv , i bilen . Sen var det dags att lasta älsklingen . Jag gick med henne till transporten och hon  spättsade öronen och gnäggade jätte mycket ;) tokig ponny ! När jag lastat henne som gick super bra , så började färden. Medans mamma körde smörjde jag Amandas sadel , stigbyglar ,  och träns ! Vackert ;)

När vi var framme var vi först :O så jag ställde Amanda i en egen líten hage odch hon började kolla runt och gnägga och springa omkring , hon hade spättsade öron hela tiden. Hon smakade på gräset och det såg ut som om hon tyckte att det var en "okejsmak" på gräset ;)

Efter en stund kom Elina och Sandra , och tillslut var alla där.
Vips var alla Boxar fulla , ingen ledig :( Jag som var först skulle väl ha tagit en box också , eftersom jag inte tog med mig något regntäcke och det regnade NÄSTAN hela tiden .. aja.

Vi började värma upp efter ett tag  , jag och Elina värmde upp på typ en " travbana " och en lång backe !
Första tävlingen var Monte , gick super bra :D Körde med Elina och Bilbo !
Andra tävlingen var Galopp , haha , nöjd är jag allt <3
Tredje tävlingen var Bokstavsorientering  , I min grupp var det Elina & Bilbo , Nora & Ingemar , Johanna & Eabele ! :)
Titeln var kända hästar ,
jag fick Mulle! Men hittade bara 4 lappar , men listade ut det ändå :P

Sen var det lunch , mamma & jag åt korv och bröd . Eller ja det gjorde nästan alla men ändå !
Gott .<3

När lunchen var avklarad och hästarna hade ätit upp så borstade vi hästarna och började värma upp ! Jag och Elina värmde upp vid en lång backe , Amanda tyckte det var askul och drog på ganska mycket ;)

När vi hade värmt upp så var det dags för 2 tävlingar till !
Gymkhana & Hoppning.
Hoppningen gick hur bra som helst , FELFRITT ! ;D <3 Hoppade ju bara 30 men ändå , sjukt nöjd över bästavän.
På Gymkhanan körde jag mot Nora & Ingemar , Haha gick väl bra .. xD om inte amanda hade fjaskat vid hindret så skulle vi ju ha vunnit , men jag skrattade så jävla mycket så jag kunde inte koncentrera mig , men hon KLEV i alla fall över det ;) Sen när vi skulle rusa tillbaka så var vi nära på att komma ikapp men inget sånt vart det ! Amanda var i alla fall SUPER duktig och som jag sagt många gånger förut i texten.. SJUKT NÖJD ! <3

När alla tävlingarna var slut så var det dags för prisutdelning , kom totalt 6a av 13 ekipage, Hihi <3 Jag tycker det var bra :D

När dagen började närma sitt slut och alla nästan åkt hem åkte vi också hem. Amanda var busig och ville absolut inte lämna gräset uppe vid hagarna och absolut inte kliva in i transporten.. HAHAHAH! Men tillslut klev hon på :D

När jag lastat av Amanda och gosat med henne en stund så fick hon middag och några 1000 pussar på mulen ;) Efter det åkte jag och lämnade transporten.. ( kaos där ) berättar mer sen !

Gammal bild på älsklingen ♥

Bilder kommer ! ♥

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0