Världens dyraste ... ♥

Hallojs ,

Jag har nyss googlat upp lite info om , världens dyraste Ferrari ! Jag tycker den är sjukt snygg .. om jag hade pengar skulle jag gärna köpt en ferrari ;) ♥







Som alla racebilar med höga prislappar har Testarossan en dokumenterad historik som inleddes i Buenos Aires 1.000 km 1958 och en amerikansk ägare fortsatte sedan att tävla flitigt i Nordamerika med bilen. Testarossan är en av endast 22 byggda. California Spydern köptes förra året av engelska radioprofilen Chris Evans men vem som köpte Testarossan i söndags är en hemlighet då köparen bjöd via ombud, per telefon.

Testarossan är utan tvekan en av de högst värderade bilarna som sålts på en auktion. I samma prisklass finns till exempel den Bugatti Type 57SC Atalante Coupe från 1937 som såldes av Gooding & Company vid bilträffen i Pebble Beach, USA, förra året för 7,92 miljoner dollar. En annan höjdpunkt var en annan Ferrari 250 GTO som såldes i Monaco av Sothebys 1990 för 10,76 miljoner dollar. ♥

Ja , vad säger ni ?

Skulle ni vilja ha en sån ;) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0